အထီးက်န္စိတ္ကုိ ဘယ္လုိေဖ်ာက္ရပါလိမ့္

လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကုိ တစ္ေယာက္တည္းသြားတယ္။ေခ်ာင္က်တဲ့တစ္ေနရာမွာ ထိုင္ၿပီးေကာ္ဖီ တစ္ခြက္မွာ၊ေဆးလိပ္ ထိုင္ေသာက္ရင္းေတြးတယ္။ ဒီကျပန္ရင္ မိတီၳလာကန္ေဘာင္ေပၚမွာ သြားထုိင္မယ္ေပ့ါေလ။ ဒါနဲ႔ပဲတစ္ခုေတြးမိျပန္တယ္။ ငါအထီးက်န္သလုိမ်ားျဖစ္ေနၿပီလားလုိ႔ေပါ့။ ဒါဟာေန႔စဥ္ ရက္ဆက္ဆုိသလုိျဖစ္ေနတာကုိးဗ်။ ဒါေၾကာင့္ အထီးက်န္စိတ္ကုိေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ဖုိ႔ ဆန္းစစ္မိသေလာက္ကုိ ေဝမွ်ေပးလုိက္ပါတယ္။

တစ္ခါတစ္ရံ သင္လည္းေလာကနဲ႔ အဆက္ျဖတ္ခံရ၊ အထီးက်န္၊ တစ္ေကာင္ႂကြက္၊ အရာမဝင္၊ ဟာလာဟင္းလင္းႀကီး အျဖစ္မ်ိဳး ခံစားဖူးသလား? ခံစားရဖူးရင္၊ စိတ္မပ်က္ပါနဲ႔။ အထီးက်န္ျဖစ္ရတာကေပ်ာ္စရာမဟုတ္ေပမယ့္အသက္ကို ဥပဒ္ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ေရာဂါမဟုတ္ပါဘူး။ ႐ုိး႐ုိးေလးေျပာရရင္၊  အထီးက်န္ခံစားမႈက သတိေပးခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆာေလာင္မႈဟာ အစာလုိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သတိေပးခ်က္လုိေပ့ါ။ အထီးက်န္ခံစားခ်က္ဟာလည္း အေပါင္းအေဖာ္၊ နီးစပ္မႈ၊ ရင္းႏွီးမႈလုိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သတိေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အစာစားမွ ေကာင္းစြာ သြားလာလႈပ္ရွားႏုိင္သလုိ အေပါင္းအေဖာ္ရွိမွသာ ေနေပ်ာ္ထိုင္ေပ်ာ္မွာပါ။

ေတာက္ေနတဲ့မီးေသြးပံုကုိ ေတြ႕ဖူးမွာေပါ့။ မီးေသြးတစ္ခဲကုိ ခြဲထုတ္လုိက္ရင္ အဲ့ဒီ့မီးခဲၿငိမ္းသြားပါတယ္။ ဒီမီးခဲကုိ မီးေသြးပံုထဲျပန္ထည့္လုိက္ရင္ မီးျပန္ေတာက္လာမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူသားေတြဟာလည္း တသီးတျခားေနတဲ့အခါမွာ ၾကာရွည္မ“ေတာက္” ၊ေကာင္းစြာ လႈပ္ရွားေဆာင္႐ြက္ျခင္းမျပဳႏိုင္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ခႏၶာကုိယ္ကုိ ေဆာက္တည္ကတည္းက အေပါင္းအေဖာ္လုိေအာင္ေဆာက္တည္ခဲ့ပါ တယ္။


"အထီးက်န္မႈကုိ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္လႊားဖုိ႔ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ရာေတြကေတာ့ … "

v           အျပဳသေဘာထားေမြးျမဴပါ။ ကုိယ့္ရဲ႕သေဘာထားေတြကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ဖုိ႔နဲ႔ ကုိယ့္ရဲ႕အေျခအေနကုိ
အေကာင္းဘက္ကေန ၾကည့္ျမင္တတ္ဖုိ႔ ဆုိလုိတာပါ။
v          တီဗီြၾကည့္ျခင္းလုိမ်ိဳး တစ္ဦးတည္း အပန္းေျဖျခင္းမ်ိဳးကုိ အကန္႔အသတ္ထားပါ။ နာရီေပါင္း
မ်ားစြာ တီဗီြၾကည့္ျခင္း၊ ဂိမ္းေဆာ့ျခင္း၊ ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕မွာ အခ်ိန္အမ်ားစြာအသံုးျပဳျခင္းဟာ
အထီးက်န္မႈကုိ အနည္းငယ္သက္သာရာရေစေပမယ့္ ဒီစက္ပစၥည္းေတြပိတ္လိုက္တဲ့အခါမွာ
အရင္လုိပဲ အထီးက်န္မႈကုိ ျပန္ခံစားရေစပါတယ္။
v          သင္နဲ႔ သက္တူရြယ္တူမဟုတ္သူေတြနဲ႔ မိတ္ေဆြဖြဲ႕ပါ။ သင့္ထက္ႀကီးသူ ဒါမွမဟုတ္ အသက္
ငယ္သူနဲ႔ မိတ္ေဆြျဖစ္ရျခင္းကေနလည္း အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားစြာ ရရွိႏုိင္ပါတယ္။
v          သင္နဲ႔သက္တူရြယ္တူမဟုတ္သူေတြ အပါအဝင္ သင္တန္ဖုိးထားရာမ်ားကုိ မွ်ေဝေပးႏုိင္မယ့္
 သူေတြကုိ ရွာပါ။
ဝါသနာတူရာမိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ေပါင္းသင္းဖုိ႔ေျပာတာပါ။
v          ပြင့္လင္းမႈရွိပါ။ သင္ဟာ အေဖာ္မဲ့ေနတယ္လုိ႔ တျခားလူေတြကုိ ေျပာမယ္ဆုိရင္ သင္နဲ႔ရင္းႏွီး
လာဖုိ႔ သူတို႔ ပုိႀကိဳးစားလာၾကလိမ့္မယ္။
v          အိမ္တြင္းေအာင္မေနပါနဲ႔။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ပန္းၿခံ ဒါမွမဟုတ္ ၿမိဳ႕ရဲ႕အစြန္အဖ်ားပုိင္းေတြဘက္ လမ္း
ေလွ်ာက္ထြက္ပါ။ အိမ္မွာတစ္ေယာက္တည္း ရွိေနခ်ိန္မွာ အပ္ခ်ဳပ္တာ၊ အိမ္မႈကိစၥတစ္ခုခုလုပ္
တာ၊ စာဖတ္တာ စသျဖင့္ ဖန္တီးျပဳလုပ္စရာေတြနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ပါ။
v          ရွက္စိတ္ကိုၿဖိဳ စကားဆုိပါ။ တျခားသူေတြကုိ ကုိယ္ကအစျပဳ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး မိတ္ေဆြဖြဲ႕ဖုိ႔ ႀကိဳးစားပါ။
v          ေမ့သင့္တာေမ့ထားလုိက္ပါ။ “အတိတ္”ကုိ “စြဲလမ္း”မေနဘဲ ေရွ႕ဆက္သြားဖို႔နဲ႔ မိတ္ေဆြအသစ္
ေတြကို စဖြဲ႕တတ္ဖုိ႔ကုိ သင္ယူပါ။
v          အျခားသူေတြကုိလည္း အခ်ိန္ေပးပါ။ အျခားသူေတြကုိ ႀကိဳးစားကူညီေပးမယ္ဆုိရင္ သင့္ရဲ႕
အထီးက်န္ခံစားရမႈ ေသာကေတြကို ေမ့သြားပါလိမ့္မယ္။


"ဒီလုိဆန္းစစ္ပါ။"

“အေျခအေနေတြတုိးတက္လာဖုိ႔ ငါဘာေတြ လုပ္ႏုိင္သလဲ။ ငါ့ဘဝမွာ အေျပာင္းအလဲလုပ္ဖုိ႔ လုိေန
တာမ်ားလား။ လုိတယ္ဆုိရင္ ဘာေတြမ်ားျဖစ္မလဲ။”
“တျခားသူေတြနဲ႔ ငါ ခပ္ကင္းကင္းေနသလား။”
“ငါ့ျပႆနာက အပ်က္သေဘာထား ရွိေနတာလား။”
“တစ္ေယာက္တည္းေနခ်င္တာလား။”

သင္ဟာ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ရင္ သမၼာက်မ္းစာေတာ္ျမတ္ကုိ ဖတ္ပါ။ သမၼာ က်မ္းစာထဲက ဆာလံက်မ္းကို ဖတ္ျခင္းဟာ စိတ္သက္သာမႈရရွိေစတယ္လို႔ လူအမ်ားက ေတြ႕ရွိခဲ့ ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘာသာေရးယံုၾကည္ခ်က္ တူသူေတြနဲ႔ေပါင္းသင္းျခင္းက အထီးက်န္မႈကုိေက်ာ္လႊားေစႏုိင္တဲ့အျပင္ က်န္းမာေရးကုိပါေကာင္းက်ိဳးသက္ေရာက္ေစေၾကာင္း ကၽြမ္းက်င္သူေတြကေတြ႕ရွိခဲ့ၾကတယ္။ “သင္တုိ႔အား သူတစ္ပါးတုိ႔ျပဳမူေစလုိသည့္အတုိင္း သင္တုိ႔သည္လည္း သူတစ္ပါးတုိ႔အားျပဳမူၾကေလာ့။” (ရွင္မာေတးဦး ၇း၁၂)  ဒါေၾကာင့္ တျခားသူေတြရဲ႕ ရင္းႏွီးေဖာ္ေရြမႈကို လုိခ်င္ရင္ သူတုိ႔ကုိလည္း ရင္းႏွီးေဖာ္ေရြမႈကိုျပပါ။ တျခားသူေတြ သင့္ကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာေစခ်င္ရင္ သူတို႔ကို ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေျပာဆုိဆက္ဆံပါ။ တံု႔ျပန္မႈက ခ်က္ခ်င္းရွိခ်င္မွ ရွိမွာျဖစ္ေပမယ့္ အခ်ိန္တန္ရင္ တခ်ိဳ႕ တံု႔ျပန္လာၾကပါလိမ့္မယ္။ သူတုိ႔ မတံု႔ျပန္ရင္ေတာင္ သင္ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကုိ ခံစားရ ပါလိမ့္မယ္။

Credit  -  http://kaung-htet-htun.blogspot.com/

0 ေယာက္ မွတ္ခ်က္ေပးတယ္:

Copyright © 2012 ဂႏၶမာ Art.