႐ုပ္ဆင္း႐ူပကာ ဘယ္ေလာက္အေရးပါသလဲ

သင္က “ငါ့႐ုပ္ကုိ ငါမႀကိဳက္ဘူး”လုိ႔ေျပာလိမ့္မယ္။ တကယ္ေျပာရရင္၊ ကုိယ့္႐ုပ္ဆင္းကုိ လံုလံုးလ်ား
လ်ားေက်နပ္တဲ့သူ တစ္ေယာက္တစ္ေလရွိတယ္ပဲထား၊ ရွာမွရွားပဲ။ “နာစစ္ဆပ္”ကုိၾကားဖူးၾကမွာေပါ့။
သူက ကုိယ့္႐ုပ္ကုိေရအုိင္ထဲ ၿမင္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ခ်စ္ခဲ့မိတာမွန္ေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ “နာစစ္ဆပ္”နဲ႔မတူ၊ ကုိယ့္႐ုပ္ကုိ ျမင္ၿပီး စိတ္ဓာတ္က်သြားႏုိင္တယ္။
“ကၽြန္မကုိယ္လံုးမ်ိဳးကုိ ကၽြန္မမႀကိဳက္ဘူး။ ကၽြန္မကုိကၽြန္မ လွတယ္လုိ႔ကုိ မထင္ဘူး” လုိ႔ေကာင္မေလး
တစ္ေယာက္က ညည္းတယ္။
“ကၽြန္ေတာ့္ဆံပင္ကုိ ကၽြန္ေတာ္မႀကိဳက္ဘူး၊ အေနာက္ဘက္ကုိ ထုိးထုိးေထာင္ေထာင္နဲ႔” လုိ႔ ေကာင္
ေလးတစ္ေယာက္က ေျပာျပန္တယ္။
ပုိဆုိးတာက ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြရဲ႕ ႐ုပ္ဆင္းသ႑ာန္က အေျပာင္းအလဲျမန္ဆန္လြန္းတဲ့အတြက္
စိတၱေဗဒပညာရွင္တစ္ဦး အဆုိအရ၊ “လူငယ္တုိ႔သည္ ကိုယ့္ကုိယ္အတြင္း၌ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ သူစိမ္း
တစ္ရံတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနသေယာင္ ခံစားၾကရသည္။” လုိ႔ ေျပာထားပါတယ္။ ျမင္တဲ့အတုိင္းပဲ လူငယ္
မ်ားစြာက ကုိယ့္ မ်က္ႏွာ၊ ဆံပင္၊ ကုိယ္အခ်ိဳးအစား၊ ကုိယ္လံုးကုိယ္ေပါက္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမည္တမ္း
ၾကရရွာတယ္။
ေနာက္ထပ္ စိတၱေဗဒပညာရွင္ ေဒါက္တာဂ်ိမ္းပီခမ္းမားက ဒီလုိ ေျပာၾကားပါတယ္။
“လူတစ္ဦး၏ ႐ုပ္ရည္သည္ သူ႔ဂုဏ္ရိပ္ေရာင္၏ တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းလည္း ျဖစ္၏။ ၎သည္ ကုိယ့္ကုိယ္
ကုိ ယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈရွိေစရန္၊ မရွိေစရန္၊ တစ္စံုတစ္ခုကုိျပဳရန္၊ မျပဳရန္ ဖန္တီးႏုိင္သည္။” ဒါေၾကာင့္
ကုိယ့္ရဲ႕ ႐ုပ္ဆင္း အတြက္ အျပဳသေဘာပါပါ အေရးထားျခင္းက အဓိပၸာယ္ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အရွက္ႀကီးၿပီး လူအုပ္ကေန ခြဲထြက္၊ တသီးတျခားေနရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မေက်မခ်မ္းေတြ
ျဖစ္ေနရင္၊ အျပဳသေဘာပါတဲ့ အေရးထားျခင္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတာက ကုိယ့္႐ုပ္ေၾကာင့္ စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ေနတာဟာ ကုိယ္အဂၤါ ခၽြတ္ယြင္း
ေနလို႔ခ်ည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းခန္းထဲမွာ အခ်ိဳးအဆစ္သြယ္တဲ့ ဆလင္းေဘာ္ဒီေကာင္မေလးက ငါ
နည္းနည္းဝရင္ အေကာင္းသားဆုိၿပီး မႈိင္ေနတယ္။ ေဘးခံုတန္းက အသားအေရျပည့္ၿဖိဳးတဲ့ မိန္းခေလး
ကေတာ့ ငါ “ဝ” လြန္းတယ္ဆုိၿပီး ညည္းေနတယ္။ ဒီလုိ မေက်မခ်မ္းမႈေတြက ဘယ္ကလာသလဲ။
လူငယ္ေတြက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မေခ်ာမလွလုိ႔ ဘာေၾကာင့္ထင္ၾကတာလဲ။
ကၽြန္ေတာ့္ဆံပင္က လႈိင္းပါပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ေလမွာ ေျဖာင့္ခ်င္တဲ့ စိတ္ျဖစ္ေပၚမိတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ေျပာတာက၊ သူမ်ားေတြေတာင္ ဒီလုိ ဆံပင္ပံုစံျဖစ္ဖုိ႔ကုိ ဆုိင္သြား
ျပင္ရတယ္တဲ့။ နဂုိအတုိင္းပဲထားပါ၊ ေကာင္းပါတယ္လုိ႔ေျပာတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ အထက္မွာ ကၽြန္
ေတာ္ေျပာခဲ့သလုိပဲ၊ ကုိယ္တုိင္ကုိက အလုိမက်တာပါ။
ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕လူငယ္ေတြကေတာ့ တကယ္ကုိ ပံုပန္းသ႑ာန္ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ရွိၾကပါတယ္။ အသားအ
ေရၾကမ္းတမ္း၊ အဝလြန္ကဲ၊ ႏွာေခါင္းပံုပ်က္၊ နားရြက္ထုိးေထာင္၊ အရပ္ပုကြ၊ ဝက္ၿခံမာ၊ ဝခ်ီပိန္ခ်ီ ဒါေတြက လူငယ္တုိ႔အတြက္ စိတ္ဆင္းရဲစရာေတြျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ကေတာ့ ဒီျပႆနာေတြကုိ အလုိလုိေျဖရွင္းေပးႏုိင္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ အခ်ိန္က မကုစားႏုိင္ပါဘူး။ အေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ကုိယ့္ ႐ုပ္ဆင္းမလွဆုိတဲ့ အသိစိတ္နဲ႔ပဲ စခန္းသြားရမွာပါ။ စာေရးဆရာဂၽြန္ကီလင္ဂ်ာကေရးသားထားတယ္။ “လူအမ်ားထုအတြက္၊ ႐ုပ္ဆင္းမလွျခင္းသည္ ဘဝ၏အနာက်ည္းဆံုးအပုိင္းျဖစ္သည္။ အသိေစာေသာ္ လည္း၊ ဘဝတစ္ေလွ်ာက္ေရွာင္တိမ္း၍မရေသာ အမွန္တရားျဖစ္သည္။” 


 ဒါေပမယ့္ဝမ္းသာစရာတစ္ခု ကေတာ့ ---
ရွိတာေလးနဲ႔လည္း အစြမ္းကုန္ လွႏုိင္ပါတယ္။ အျပစ္အနာအဆာေတြကုိခြဲစိတ္ကုသတာက အကုန္ အက်လည္း မ်ားတဲ့ အျပင္ အႏၱရာယ္လည္းမ်ားပါတယ္။ (ခၽြင္းခ်က္-သြားေတြကုိ သုိင္းႀကိဳးတပ္ကုထံုး ကေတာ့ မညီတဲ့သြားေတြကုိ ညီေစႏုိင္႐ုံသာမက လူလည္း က်န္းမာ၊ အလွလည္း တုိးေစႏိုင္ပါတယ္။) သမား႐ုိးက် က်န္းမာေရး ဂ႐ုစုိက္ျခင္းေတြကေတာ့၊ေငြမကုန္တဲ့အျပင္ အမ်ားႀကီး လွေစပါတယ္။ သင့္ဆံပင္က ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြေလာက္ေတာ့ စုိေျပခ်င္မွစုိေျပမယ္မွန္ေပမယ့္ သန္႔သန္႔ ရွင္းရွင္းထားႏုိင္ပါတယ္။ မ်က္ႏွာ၊ ေျခလက္၊ လက္သဲေတြလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ျဖဴေဖြးသန္႔စင္တဲ့သြား၊ ပန္းႏုေရာင္သြားဖံုးကလည္း အၿပံဳးကုိ စြဲမက္စရာျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ သင္က အဝလြန္ေနရင္ အစားအေသာက္ဆင္ျခင္၊ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ျခင္းနဲ႔ ေပါင္ခ်ိန္ေလွ်ာ့ႏုိင္ပါတယ္။
ဆံပင္ကုိ အပြေကာက္ရင္ ပြတဲ့ႏွာေခါင္းမေပၚေတာ့ပါဘူး။ မ်က္ႏွာ႐ုိးကားၿပီး ထုိးေထာင္ေနရင္ လႈိင္းေကာက္ဆံပင္ပံုစံကေျပျပစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။ မိတ္ကပ္ကုိ ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္သံုးရင္လည္း မိန္းခေလးတစ္ေယာက္မ်က္ႏွာေပၚက အနာအဆာကို မထင္မရွားျဖစ္ေစပါတယ္။ေယာက္်ားေလးျဖစ္ေစ၊ မိန္းခေလးျဖစ္ေစ၊ အဝတ္အထည္ေရြးဝတ္တတ္ရင္ မ်ားစြာအေထာက္အကူျဖစ္ေစ ပါတယ္။ေဒါင္လုိက္အစင္းကုိဝတ္ရင္ လူကုိေသးသြယ္သလုိျဖစ္ေစၿပီး၊ အလ်ားလုိက္အစင္း ကေတာ့ ဝဖိုင့္ဖုိင့္ျဖစ္ေစပါတယ္။ သင့္မွာလည္း အဖုိးတန္အရည္အေသြးေတြဟာ လူတစ္ဦး အေနနဲ႔ရွိျခင္းျဖစ္တာေၾကာင့္ အထင္အျမင္သာျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္ရည္မျပည့္ဝတဲ့အျဖစ္ထက္ ပုိၿပီး အေရးပါ၊ အေလးသာပါတယ္။
“လူသည္ အဆင္းသ႑ာန္ကုိၾကည့္႐ႈတတ္၏။ ဘုရားသခင္မူကား ႏွလံုးကုိ ၾကည့္႐ႈတတ္၏။”
ဓမၼရာဇဝင္ပထမေစာင္ (၁၆း၆၊ ၇)
credit to www.kaung-htet-htun.blogspot.com

0 ေယာက္ မွတ္ခ်က္ေပးတယ္:

Copyright © 2012 ဂႏၶမာ Art.